vrijdag 15 oktober 2010

met de boot op snoekbaars

Afgelopen dinsdag had ik de gelegenheid om met Sven Vervloesem van hengelsport De Kock en oud nks kampioen een dag mee te gaan vissen.
Als water werdt er gekozen voor het hollands diep.
Na de nodige tegenslagen in de ochtend lukte het mij om rond 08.00 bij de trailerhelling aanwezig te zijn.
Snel instappen en varen maar! Nou moet ik wel zeggen dat het deze morgen zeer koud was en er stond een goede oosten wind.
Nadat we Wout Wouters hadden opgezocht die al lag te vissen en op dat moment al 3 vissen in de boot had liggen, zijn we met 2 boten naar een stek gevaren.
Daar aangekomen was het voor Myll al snel raak een mooie baars van 49cm werdt gevangen op een woutje.
Niet lang daarna konden Sven en ik ook de eerste vissen noteren.
Op een gegeven moment besloot Wout om samen met myll naar een andere stek te gaan en bleven wij daar nog even hangen.
Het lukte ons om nog een aantal vissen te vangen, na een belletje aan wout wisten we dat er op die andere stek niet veel leven was, de enige vis die Wout daar kon haken was een snoekje van 1.15m!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
Jammer genoeg had Wout geen fototoestel bij zich en werdt de vis terug gezet.
Niet land hierna wist Sven ook 2 snoeken tussen de snoekbaarzen te vangen ,de eerste was een snoekje van ongeveer 50cm en de tweede was 1.02cm

Hierna nog een tijdje doorgevist met regelmatig een snoekbaars aan boord.
Aan het einde van de dag had Sven 12 snoekbaarzen en 2 snoeken en mijn teller was op 12 snoekbaarzen geeindigd met verschillende lossers.
Ik heb deze dag 11 vissen gevangen op de "woutjes"van Wout Wouters en 1 vis op de glasshad.

Langs deze weg Sven bedankt voor een topdag op het water


johan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten