woensdag 15 september 2010

Een dagje vissen met Peter en Patje

Eindelijk het was na lange tijd (2.5mnd) weer eens tijd om achter de schubben aan te gaan van onze geliefde vriend de zeebaars.
Om 05.00uur starte Patje  de boot (essef) en varen maar, bij ons aan boord waren buiten om Peter en mij nog 4 mannen alleen deze hadden nog nooit op zeebaars gevist.
Patje onze schipper en goede vriend in aktie bij het positioneren van de boot

Aan gekomen op onze locatie werdt de boot in positie gelegd en konden we gaan vissen. Al snel had vismaat Peter de eerste vis en ook de 2e en 3e bij mij wilde het even niet lukken. Ik kreeg wel aanbeten op de pilker maar ik kon de vis er niet aanhouden.Dan maar een shad erop vanaf dat moment had ik het gevoel weer terug en was het bijna elke worp raak .

Mooie vis gevngen op een shadje

Het was op een gegeven moment zo erg dat er moest worden gevochten om  de 2 schepnetten aan boord ,we stonden regelmatig met 6 man te drillen. Na een goed 1.5 uur te hebben gevist ging de stroom eruit en hadden we even tijd om te eten en te drinken.

Na gegeten en gedronken te hebben was het weer tijd om te gaan vissen ook nu was het regekmatig raak . Heb de 2e ronden mogen vissen met een illex en een lamiglas hengel van Peter en moet zeggen dat het allebei puiken hengels zijn.

Hier maat Peter met 1 van de vele baarzen en op de achetrgrond staat schipper Patje ook te drillen

Een veel voorkomend beeld deze dag.

Rond 13.00 zijn we ermee gestopt vanwegen de wind maar ik moet wel zeggen dat na zo 4 uur intensief te hebben gevist hadden peter en ik behoorlijk last van onze armen en waren we blij dat we weggingen.


mvg johan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten