donderdag 9 september 2010

Pielen op baars

Na aanleideing van het verhaal van Kim Coremans en de slechte zeebaars vangsten besloten Ceesjan en ik op het kanaal bij ons in de buurt ook eens aan de gang te gaan op baars(jes).
Aangekomen bij het kanaal zijn we eerst gaan kijken bij het gemaal daar aangekomen zagen we dat hij niet aan stond en dan is daar om een bepaalde reden weinig vis te vangen.Toch besloten we om er te vissen na 45 minuten hadden we nog niets en gingen we even onder de brug kijken.
Ik viste daar met een asp-spinner en Ceesjan met een dropshotje. De eerste worp bij mij was het meteen raak een baarsje.Twee worpen later kwam er een grote verrassing uit voor mij in de vorm van een forelletje.
Beide vissen had ik gevangen aan een asp-spinner. Tot mijn grote spijt raakte ik dit spinnertje hierna kwijt aan de stenen en aangezien het de enigste was die ik had was ik daarmee uitgevist. Dan maar verder vissen met een dropshot het leverde mij nog een paar aanbeten op maar wist niets meer te vangen.
Ceesjan wist nog wel een snoeknbaarsje te vangen.

We wisten al deze vis te vangen op een klein stukje water boven de stenen en in de buurt van een lamp die over het water scheen.
Met vriendelijke groet Johan en Ceesjan


Geen opmerkingen:

Een reactie posten