zondag 19 september 2010

Snoekbaarzen op het hollands diep

Zaterdag ochtend om 05.15 ging de wekker.Dennis en ik zouden gaan vissen met de bellyboat,na een ritje van 0.5uur komen we bij de stek aan .Snel alles klaar maken en het water in. Na een uur vissen hadden we een paar vissen maar vet was het niet. Omdat Dennis niet echt lekker was besloot hij naar huis te gaan en ik besloot om eens op een andere stek te gaan kijken. Bij de brug aangekomen bleek dat er een wedstrijd aan de gang was voor bb vissers en ik voelde er weinig voor om er tussen te gaan liggen. Ja wat dan ook omdat de wind sterker begon te worden en omdat hij uit het westen kwam was er niet veel keuze. Op een gegeven moment stond ik te denken wat ik ging doen, toen Danny en Mark Pelzer kwamen aanrijden en na kort overleg besloten we om te gaan vissen op Hetterschijt daar aangekomen snel spullen uit de auto en het water in.Wat we daar zagen dat kan je niet voorstellen er lag daar een party vis, maar op 1 vis na kregen we niet veel gevangen.
Mark P en ik besloten om richting het gemaal te gaan en Danny ging de andere kant op,ook bij het gemaal wisten Mark en ik geen potten te breken maar Danny aan de andere kant wist wel 2 vissen te vangen. Omdat Danny daar zeer lang bleef liggen besloten Mark en ik om de oversteek ook maar te maken wat ons toen opviel was dat al de vis die we in het begin zagen er niet meer lag echt alles was weg. Na nog een 0.5uur achterin te hebben gevist besloten we om naar Willemstad te gaan maar daar was het ook al niet veel beter.

Wat kan de snoekbaars toch een moeilijke vis zijn ,maar is dat niet het mooie aan deze hobby het is en blijft altijd een uitdaging om er 1 te vangen.

johan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten